Forum Mekan

Full Oyun - Demo Oyun Program Download - Spor - Haber Mp3 Forumumuza Ho$geldiniz.
 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  TakvimTakvim  SSSSSS  AramaArama  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» Smithmicro Anime Studio Pro 6.0.0.1
Paz Ara. 20, 2009 7:28 pm tarafından Dexious

» Prototype Full - Torrent
Paz Ara. 20, 2009 7:26 pm tarafından Dexious

» Fifa Manager 10 - Torrent - By Dexious Upload
Paz Ara. 20, 2009 7:25 pm tarafından Dexious

» Torrent Nedir ? Nasıl Kullanılır ? µTorrent Resimli Anlatımı
Paz Ara. 20, 2009 7:22 pm tarafından Dexious

» Left 4 Death 2 (2009) - Torrent - By Dexious Upload
Paz Ara. 20, 2009 7:19 pm tarafından Dexious

» Reallusion Iclone 4.1.1125.1 Pro
Paz Ara. 20, 2009 7:14 pm tarafından Dexious

» Ashampoo 3D CAD Architecture 2
Paz Ara. 20, 2009 7:14 pm tarafından Dexious

» Poser 7.0.1.97 SP1 - Full
Paz Ara. 20, 2009 7:13 pm tarafından Dexious

» Photodex ProShow Gold 4.1.2710
Paz Ara. 20, 2009 7:13 pm tarafından Dexious

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
Ortaklar
bedava forum

Paylaş | 
 

 Arma 2[İnceleme]

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Dexious
Ciddi Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 120
Puan : 10360
Rep : 0
Kayıt tarihi : 13/12/09
Yaş : 27
Nerden : MekanForum

MesajKonu: Arma 2[İnceleme]   Cuma Ara. 18, 2009 6:05 pm

Yapım Bohemia Interactive Studio | Dağıtım 505 Gamestreet | TürFPS | Diğer Platformlar Xbox 360

2001
yılında Operation Flashpoint’in yapımcılığını üstlenen Bohemia
Interactive Studio, bazı isim hakkı sorunları nedeniyle Codemasters ile
yollarını ayırdıktan sonra yeni savaş simülasyonunu “Armed Assault”
(ArmA) ismiyle geliştirmeye başladı. Operation Flashpoint’in isim
haklarını elinde bulunduran Codemasters ise oyunu kendi devraldı. Bu,
bizim için bir bakıma daha iyi oldu çünkü iki oyun arasındaki rekabet,
yapımcıları daha iyi bir oyun yapmaya, dolayısıyla bizim de daha
kaliteli oyunlar oynamamızı sağlayacaktır.

Yeni başlayanlar için ArmA II

En
baştan söylemeliyim ki ArmA II kesinlikle basit bir oyun değil, aksine
ayrıntılarla donatılmış derin bir savaş simülasyonu. Diğer FPS’lerde
olduğu gibi, klasik kontrollerle bodoslama savaş alanına dalıp
düşmanlarınızı teker teker öldürmeyi düşünüyorsanız bu oyun size göre
değil. Hayatınız tek bir kurşuna bağlı. Özel güçlerinizi, büyülerinizi
ve sevgilinizi geride bırakın; savaşa gidiyorsunuz, askerler!

ArmA
II’nin hikayesi, kurgu bir ülke olan Chernarus’ta geçiyor. Chernarus,
daha çok bir MMORPG haritasının özelliklerine sahip. Şöyle bir
bakarsak; 225 km2’lik gerçekçi arazi, 350 km’lik yol, 50’ye yakın irili
ufaklı kasaba ve iki adet baraj, oyunun sahip olduğu haritayı kafanızda
biraz olsun canlandırabilmeniz için yeterli olur sanırım. İçerisinde
fabrikalarından tutun da gerçek uzaklıkları gösteren yol tabelalarına,
şehirlerde normal yaşantısına devam eden insanlarından dağdaki keçisine
kadar her şeyi düşünülmüş bir ülke. Sanırım şimdi, bahsettiğim
gerçekçiliği hissetmeye başladınız. Oldukça büyük bir araziye sahip
olan bu Sovyet ülkesinde, iç çatışmaları engellemek, demokrasiyi
korumak ve istikrarı sağlamak üzere gönderilmiş ABD askerlerinden
birini kontrol ediyoruz. (Bu detayla iyice gerçekçi hale geldi oyun. -
Şefik) İlk başlarda emrimizde bulunan üç askerle görevden göreve
koşturuyoruz. Gerçekten de bir hayli koşturuyoruz çünkü bahsettiğim bu
uzaklıkları aşabilmek için her zaman araç bulamayabiliyor ya da bulsak
da orman gibi arazilerde kullanamıyoruz. Neyse ki yapımcılar daha
önceki oyunlarda da bulunan zaman hızlandırıcı bir opsiyon koymayı
unutmamışlar. Böylece dört kata kadar zamanı hızlandırıp yer yer sıkıcı
yolculuklardan bir nebze kurtulabiliyoruz.
Bir ABD askeri olduğumuza
göre, bunun bütün nimetlerinden yararlanabiliyoruz. Tanklar, uçaklar,
helikopterler, zırhlı araçlar, yerli halkın kullandığı araçlar
(Bisiklet, motosiklet ve otobüs gibi.) ve botlar, kullanabileceğimiz
araçlardan bazıları ve hepsinin kullanma yöntemleri ve zorlukları
birbirinden farklı. Mesela bir jet ile yere çakılmadan oynayabilmeniz
için hayli zaman harcamanız gerekiyor. Peki ya silahlar? Havan
toplarından bazukalara, ağır otomatik silahlardan taktiksel
çatışmalarda kullanılan susturuculu tüfeklere kadar oldukça geniş bir
silah yelpazesine sahibiz.
Askerlerin psikolojisi oyuna güzel
aktarılmış. Askerler gerek konuşmaları, gerekse hareketleri ile savaş
öncesi ve sonrası gerçekten de bir şeyler olacakmış ya da olmuş hissine
kapılmanızı sağlıyor. Genelde görevlere dört kişilik bir ekip ile
katılıyorsunuz ve komuta sizde oluyor. Verebileceğiniz emirlerin
çeşitliliği oldukça fazla. Emirler ve iletişim, “0”dan “9”a kadar olan
bütün tuşlarda gruplanmış. Ayrıca daha basit olan emirlerin bulunduğu
çabuk erişilebilir bir menü bulunuyor. Adamlarımıza gece görevlerinde
gizlilikle saldırmalarını emredebilirken, büyük çatışmalarda yere yakın
durmalarını söyleyebiliyoruz. Taktiğimizi belirleyip gruplara
ayrılarak, arkamızda bıraktığımız adamımızın bizi korumasını
sağlayabiliyoruz. Senaryoda ilerledikçe daha fazla askeri kontrol
edebiliyoruz ve bu da bize daha fazla sorumluluk getiriyor. Her
adamımızdan biz sorumluyuz ve takımımızdan bir kişi bile öldüğünde
göreve yeniden başlamak zorunda kalıyoruz. Bu durum oyuna gerçekçilik
getirse de çoğu zaman pek eğlenceli olmuyor. Hikayeyse çizgisel
ilerlemiyor. Verdiğimiz kararlar oyundaki gidişatımızı etkileyebiliyor.
Diğer yandan, aldığımız görevleri tamamlamak pek kolay olmuyor zira
bazen açıklayıcı olmayabiliyorlar. Ulaşım, oyunun tadı tuzu olmuş
diyebilirim. İsterseniz araçları kendiniz kullanabileceğiniz gibi,
emrinizdeki askerlerden birine de kullandırabilir, kendiniz o sırada
bir içecek almaya gidebilirsiniz. Fakat bilgisayarın başına
döndüğünüzde aracınızı kaza yapmış ve askerlerinizi çatışmaya girmiş
bulabilirsiniz çünkü düşman hattına yakın bölgelerde baskın yeme
olasılığınız çok yüksek.

Gerçekçilik adına daha pek çok ayrıntı
bulunuyor. Gece görevlerinde kullanacağımız gece görüş cihazını
taktığımızda veya çıkardığımızda gözümüz alışıncaya kadar etrafı
seçemememiz, yaralanan adamımızı güvenli bir yere çekip ilk yardım
yapabilmemiz, kullanabildiğimiz araçların yakıtlarının, hasar
derecelerinin ve cephanelerinin olması bunlardan bazıları. Ayrıca
görevleri co-op olarak arkadaşlarımızla oynayabilmemiz, oyunun içinde
bulunan editörle kendi görevlerimizi tasarlayabilmemiz ya da
internetten diğer oyuncuların tasarladığı görevleri oynayabilmemiz,
Armory isimli bölüme girerek oyundaki her şeyi test etme ve çeşitli
ufak görevleri yapma şansımızın olması ve daha pek çok ayrıntı, ArmA
II’yi eşsiz kılıyor.
Bütün bu anlattıklarımı iyi grafikler ve rock
ağırlıklı müziklerle birleştirirsek ortaya iştah kabartan bir portre
çıkıyor. Grafikleri için ekran görüntülerine bakın ve kendiniz karar
verin. Ortalamanın üzerinde olduğunu söyleyebilirim; tabii ki bütün bu
ayrıntılarla başa çıkabilecek bir sisteme sahipseniz. Çünkü ArmA II,
bilgisayarı çok yoruyor. Özellikle oynamaya başlamadan önce görüntü
ayarlarını değiştirerek en iyi performans / kalite oranını bulmanızı
öneririm.

Büyük oyun ve büyük sorunlar

Her
şey buraya kadar çok güzel ve kusursuz gibi fakat şimdi bütün
hevesinizi yok edecek konulara gelelim. Oyun, bir an olsun peşinizi
bırakmayacak hatalarla dolu. Yapay zeka bazen öyle davranışlar
sergiliyor ki oyunu kapatıp şöyle bir hava almaya çıkmak istiyorsunuz.
Askerinize araca binsin diye emir veriyorsunuz fakat o da ne, ileriden
dolanıyor da geliyor ya da zikzak çizerek ilerliyor. Bir tane aracı
doğru düzgün kullanan birini görmedim oyun boyunca. Askerler sanki ne
yapacaklarını bilmiyorlarmış gibi bir kararsızlık söz konusu.
Çatışmanın ortasında önünüzden geçiyor ya da kendilerini öldürtüyorlar.
Tam tersi de düşmanlar için geçerli. Fazla iyiler ve size sıkıntılı
anlar yaşatıyorlar.
Diğer sorunlar, bahsettiğim güzellikler için
katlanılır fakat yapay zeka ve animasyon sorunları bütün oyun zevkinizi
sömürmeye yetebiliyor. Yapay zekanın beğendiğim yönü ise her zaman aynı
tepkiyi vermiyor olması. Karşılaşacağınız düşmanınız her seferinde
farklı yollar kullanıyor ve farklı davranışlarda bulunuyor. Bir diğer
eksi sayılabilecek özellik ise komut sisteminin karışık olması. Alışmak
zamanınızı alacaktır. Düşmanların sizi bazen gerektiğinden fazla
zorlaması, tek kayıt yerinizi yanlış yerde kullanmanız halinde bütün
görevi en baştan yapmanıza ya da bir önceki checkpoint’e dönmenize
sebep olabilir. Umuyoruz ki yapımcılar, yeni yamalar üzerinde şu an
çalıştıklarından daha sıkı çalışırlar ki ArmA II unutulmaz bir oyun
haline gelir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://mekanforum.turkproforum.com
 
Arma 2[İnceleme]
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Forum Mekan :: Oyun Bilgileri :: Oyun Anlatımları ve İncelemeleri-
Buraya geçin: